Expeditie Muntii Carpati: Lacul Bolboci

Am incropit un traseu schematic... cateva obiective, un itinerar, cateva puncte caracteristice, nimic concretizat integral, caci trebuia sa existe si elementul surpriza. Regula numarul unu si singura de altfel: mergem cat putem, cand se intuneca campam si continuam urmatoarea zi.

Aaa... si inca o regula... voie buna cat cuprinde. Nu are rost sa mentionez drumul parcurs de acasa pana la Sinaia. Cert este ca am plecat patru masini, patru echipe: Iulian aka JorJ si sotia Viorica, Sclipici aka Catalin si sotia Doina, Alyon aka Ion si sotia Dana, Cos aka Costica, sotia Mihaela si fiica Alina.

Am ajuns toti, am ajuns cu bine.

Din Sinaia am virat la stanga pe DN 71 spre Moroeni - Targoviste dupa care ne-am oprit in preajma Popasului Paduchiosului (1190m) pentru o mica si rapida gustare apoi intorcandu-ne catre Cabana Cuibul Dorului (1160m). De la cabana practic am parasit asfaltul, intrand pe drumuri forestiere mai mult sau mai putin practicabile.

Am mers luand astfel constant altitudine indreptandu-ne spre Saua Dichiului (1658m) din a carei intersectie am virat dreapta spre nord traversand muntii Oboarele (1707m), Vanturis (1942m), Nucet (1861m), Blana (1875m), Laptici (1872m), Saua Lapticii (1830m), iar cum am trecut de Plaiul lui Pacala, am facut la dreapta tinand estul pana la Cabana Piarta Arsa (1950m), unde ne-am oprit pentru o mica pauza si o bere rece.

Pana sa ajungem la Piatra Arsa, ne-am facut timp sa ne dam in barci in stanga si in dreapta drumului alegand cateva ravene pe spranceana. Dupa ce ne-am tras si racorit sufletul la cabana am plecat spre nord intrand si traversand muntii Cocora (2191m) cu destinatia Babele (2200m) si Sfinxul (2200m).

Ne-am plimbat, am admirat, ne-am pozat, dupa care am luat calea sudului pe drumul deja cunoscut pana la Saua Dichiului (1658m) apoi mergand catre vest catre Cheile Zanoagei (1460m), respectiv Lacul Bolboci (1460m) in ciuda avertismentelor putinilor localnici cu privire la drumul realmente impracticabil in urma viiturilor. Ca sa evitam ruprura din drum si bazandu-ne pe indicatiile unor ciobani care cu greu s-au lasat induplecati sa ne vanda branza de burduf, am ales un drum prin padure care ar fi trebuit sa ne duca in directia buna. Cel putin asa credeam.

Acest "drum", practic ce mai ramasese dintr-un drum peste care au trecut apele, a fost sarea si piperul traseului primei zile. Pret de cativa kilometri buni am avut de toate, piatra, noroi, alunecari, ravene, context in care l-am parcurs incet si batraneste pentru ca... altfel nu aveam cum.

Au fost si cateva secvente filmate...

Intr-adevar drumul ne-a scos unde trebuia, continuand apoi traseul pe Cheile Zanoagei (1460m) pana la barajul Lacului Bolboci (1460m), inconjurandu-l pe maul stang, malul estic, ocolindu-l, noaptea prinzandu-ne din urma chiar undeva in coada lacului unde de altfel am si oprit pentru a campa.

Ce a urmat nu se mai povesteste...

La un moment dat, am si adormit...

Avand in vedere ca prima zi a inclus si cele cateva sute de kilometri de asfalt de acasa pana in Sinaia, pot spune ca am avut ceva consistenta in traseul off-road montan  pe care l-am parcurs. Si... spritul din prima seara de pe drum este cel mai bun. Aaa... vreo doi litri de visinata s-au "scurs" numai cat am trecut prin padurea cea stufoasa... ca sa ne facem curaj sa ne dam la vale...